Susies vardag Susies vardag

Livet som funktionshhindrad
Facebook
Show Navigation Hide Navigation
  • 4MYBEAUTYNESS produkter😊
  • Äldre blogginlägg😊
  • Exempelsida
  • Oriflame / Avon webbshopp 😊butik

😀 När jag slappnar av så flyter jag…😀

”När jag slappnar av så flyter jag…”😀// Herregud & Co

Dela detta:

  • Dela på Facebook (Öppnas i ett nytt fönster) Facebook
  • E-posta en länk till en vän (Öppnas i ett nytt fönster) E-post

Gilla detta:

Gilla Laddar in …
susiestenb 22 juni 2026 Herregud & Co, I livet Permalink

🐦Fåglarna hade dragit upp löken 🐦🤔😀

Förra veckan satte vi med mor lite gullök ner i jorden. 😀Men idag märkte vi att fåglarna hade varit där och dragit upp en del av löken.🤔😀Ja sådant kan hända. 🤣🤔😀

Dela detta:

  • Dela på Facebook (Öppnas i ett nytt fönster) Facebook
  • E-posta en länk till en vän (Öppnas i ett nytt fönster) E-post

Gilla detta:

Gilla Laddar in …
susiestenb 22 juni 2026 I livet Permalink

😀En sväng till Lojo😀

Med mor var vi en sväng till Lojo, det kändes trevligt att vara till stan.😀Där hittade jag lite kläder åt mig som till och med var på rea.😀

Dela detta:

  • Dela på Facebook (Öppnas i ett nytt fönster) Facebook
  • E-posta en länk till en vän (Öppnas i ett nytt fönster) E-post

Gilla detta:

Gilla Laddar in …
susiestenb 22 juni 2026 I livet Permalink

23🌞Sommar solen

Sommar solen skiner från en nästan blå himmel och vinden fläktar från sjön.🌞Temperaturen är omkring plus 23 grader.😀

Dela detta:

  • Dela på Facebook (Öppnas i ett nytt fönster) Facebook
  • E-posta en länk till en vän (Öppnas i ett nytt fönster) E-post

Gilla detta:

Gilla Laddar in …
susiestenb 22 juni 2026 Dagens väder, I livet Permalink

😀Dagen var bra och skön😀

Dagen var bra och skön. 😀 Härligt att vara ute i den friska luften hela dagen,😀 jag tyckte om det och känner mig lagom trött. 😀

Dela detta:

  • Dela på Facebook (Öppnas i ett nytt fönster) Facebook
  • E-posta en länk till en vän (Öppnas i ett nytt fönster) E-post

Gilla detta:

Gilla Laddar in …
susiestenb 21 juni 2026 Dagens väder, Egna dikter, I livet Permalink

😀Försöker vara lite mobilfri🤔😀

Såhär på semestern försöker jag vara lite mobilfri och mindre på telefonen. 🤔😀 Ja idag har jag lyckats ganska bra.😀

Dela detta:

  • Dela på Facebook (Öppnas i ett nytt fönster) Facebook
  • E-posta en länk till en vän (Öppnas i ett nytt fönster) E-post

Gilla detta:

Gilla Laddar in …
susiestenb 21 juni 2026 Egna dikter, I livet Permalink

😀En ödla på terrassen 😀

Då jag satt på terrassen i min elrullstol, så fick jag se en ödla på golvet. 😀 Ja villalivet innebär att man lever mitt i  naturen.😀

Dela detta:

  • Dela på Facebook (Öppnas i ett nytt fönster) Facebook
  • E-posta en länk till en vän (Öppnas i ett nytt fönster) E-post

Gilla detta:

Gilla Laddar in …
susiestenb 21 juni 2026 Egna dikter, I livet Permalink

23🌞☁️Blå himmel med vita moln

Här är en blå himmel med vita moln och solen skiner .🌞☁️Temperaturen är omkring plus 23 grader. 😀Luften är ljum, vinden likaså. 😀

Dela detta:

  • Dela på Facebook (Öppnas i ett nytt fönster) Facebook
  • E-posta en länk till en vän (Öppnas i ett nytt fönster) E-post

Gilla detta:

Gilla Laddar in …
susiestenb 21 juni 2026 Dagens väder, I livet Permalink

🍕Magen mätt av pizza 🍕😀

Nu är magen mätt av pizza som grannen, min kusin lagade. 🍕😀 Ja det var  gott. 🍕😀

Dela detta:

  • Dela på Facebook (Öppnas i ett nytt fönster) Facebook
  • E-posta en länk till en vän (Öppnas i ett nytt fönster) E-post

Gilla detta:

Gilla Laddar in …
susiestenb 20 juni 2026 Egna dikter, I livet Permalink

😀Nu är det tid för glädje!😀

”Nu är det tid för glädje!”😀// Herregud & Co

Dela detta:

  • Dela på Facebook (Öppnas i ett nytt fönster) Facebook
  • E-posta en länk till en vän (Öppnas i ett nytt fönster) E-post

Gilla detta:

Gilla Laddar in …
susiestenb 20 juni 2026 Herregud & Co, I livet, Okategoriserade Permalink
Read all Articles →

Hej! Jag heter Susie Stenberg 47 år, är en ung, glad, positiv kvinna och har livsgjädje,trots mitt funktionshinder (CP-skada). Bor i Finland i en liten stad som heter Jakobstad. Jag är en mycket modig tjej, inget är omöjligt för mej. :) Skrev studenten år från Jakobstads Gymnasium 2000, tog merkonomexamen 2004. Till merkonom studerade jag på Arlainstitutet i Esbo, som är ett handelslärovek för synskadade, men numera får också andra funktionshindrade studera där Jobbar på fritiden som Oriflame försäljare Jag vill visa att man kan leva ett normalt liv trots ett funktionshinder. Lïvet är inte alltid dans på rosor. Jag är en nyfiken och envis tjej.Envis var jag till exempel: då man påstod att jag skulle aldrig börja kunna gå, mem nu går jag korta sträckor inomhs. Annars tar jag mig fram med manuell- eller elrullstol. Till mina intressen hör blommor, trädgård och akvariefiskar. Tycker om att följa med hur blommor och fiskar utvecklas, det ger mig en stor glädje. Med lite hjälp klarar jag av att ha dessa intressen. Bloggen Hej Susies vardag började jag skriva i mars 2012, jag tänkte prova mig på att skriva. Med tiden blev skrivlusten större, och nu tänkte jag försöka göra något mer av bloggen, det är min dröm. Önskar att läsarna ska få en intressant upplevelse. Här på bloggen delar jag min glädje och sorg. Följ gärna med mig som har en lite annorlunda vardag och hur jag tar mig fram här i livet. Med mig blir det aldrig tråkigt! 😊 Så kom och häng med! 😊

Arkiv

  • juni 2026
  • maj 2026
  • april 2026
  • mars 2026
  • februari 2026
  • januari 2026
  • december 2025
  • november 2025
  • oktober 2025
  • september 2025
  • augusti 2025
  • juli 2025
  • juni 2025
  • maj 2025
  • april 2025
  • mars 2025
  • februari 2025
  • januari 2025
  • december 2024
  • november 2024
  • oktober 2024
  • september 2024
  • augusti 2024
  • juli 2024
  • juni 2024
  • maj 2024
  • april 2024
  • mars 2024
  • februari 2024
  • januari 2024
  • december 2023
  • november 2023
  • oktober 2023
  • september 2023
  • augusti 2023

Kategorier

  • Akvarium / Fiskar
  • bild
  • blommor
  • citrusväxter
  • Dagens väder
  • Egna dikter
  • Hälsningar
  • Herregud & Co
  • I livet
  • Julen 2023
  • Julen 2024
  • Julen 2025
  • Okategoriserade
  • Om mig själv
  • pelargoner
  • Tankar

Senaste inläggen

  • 😀 När jag slappnar av så flyter jag…😀
  • 🐦Fåglarna hade dragit upp löken 🐦🤔😀
  • 😀En sväng till Lojo😀
  • 23🌞Sommar solen
  • 😀Dagen var bra och skön😀

Senaste kommentarer

  1. Hannas krypin om 😀Bra och skön kväll😀❤️
  2. Hannas krypin om 😀Bra och skön kväll😀❤️
  3. Ayşe Derseler om 26🌞Strålande solsken
  4. Hannas krypin om 🌭Grillkorv och pomfrit🌭😊
  5. ayseangelica0086 om Trevlig och bra dag😊

Man kan köpa boken som finns både på svenska och finska.

Pris: 20€ + porto 5€

Maila vänligen dina kontaktuppgifter till

susie.stenberg@multi.fi

Logga in

assistans assistent att lyfta sig själv och andra blommor pelargoner blå himmel boendet bra dag dagliga verksamheten familj fiskar / akvarium funktionshinder funktionshinder funktionsnedsättning handikapp funktionsnedsättning funktionsnedsättning funktionshinder handikapp glad handikapp handledare hemma butik Herregud & Co hjälp hjälpmedel jag kväll livet mig mobil morgon mulet människor nöjd Oriflame personal produkter roligt Skönt solen solig tanke. telefon Tomas Gunnarsson trevlig trevligt villaliv vänner

Logga in

Mitt företag och blogg samarbete

Hejsan!

Jag heter Susie Stenberg och driver ett företag, som söker samarbetspartners för att understöda min blogg ”Hej Susie vardag”.

Samarbetet skulle medföra mera synlighet både för er och mig. Möjligheten finns att man kan lägga en annons på bloggsidan, samtidigt som läsarna läser bloggen, ser de annonsen också.

Ta gärna kontakt via

E -post: susie.stenberg@multi.fi

https://www.facebook.com/

© 2026 Susies vardag

Powered by Pinboard Theme and Drivs med WordPress.com.

%d